Tanácsadás és tervezés

ÖTLETEKSzámíthat tanácsainkra, kommunikációs céljait szem előtt tartva különböző ötleteket adunk akár egész éves megjelenéseire. Kreatív megoldásaink közül Ön választja ki, mi kerül megvalósításra.

További részletek
Kreatív kivitelezés

MEGOLDÁSOKWebfejlesztőink kreatív vizuális megoldásokat, és működő programozott funkciókat alkalmaznak. Hatékony web2.0 eszközökkel időben megvalósítjuk elképzeléseit.

További részletek
Online kommunikáció

TARTALOMAlkalmazzon ügynökségként, hogy ne csak szép, de tartalmas weboldalai legyenek: állandó megbízással minden hónapban létrehozzuk online felületeinek szöveges-, képi- és videotartalmát.

További részletek

Honlap optimalizálás, SEO, SEM

Ma már nem elég szép és tartalmas, jól működő weboldal készíteni, azt a keresők számára optimalizálni is kell. Ez azt jelenti, hogy akkor van jól optimalizálva weboldalunk, ha bizonyos keresőszavakra az első 10 találatban, de legalább az első oldal valamelyik helyezésén a mi oldalunk szerepel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha vállalkozásunk pl. falfestéssel foglalkozik, akkor a Google keresőbe beírva a falfestés, festés és a szobafestés szavakra kell jó helyen szerepelnünk.

A honlap optimalizálás körvonalakban az alábbiakból áll:

1. Weboldal szabványok betartása és böngészőfüggetlen megjelenítés

A weboldalnak különböző szabványoknak kell megfelelni, mely főleg a HTML nyelv megfelelő használatából áll. Figyelni kell, hogy a kész honlap a legszigorúbb szabályoknak is megfeleljen, így biztosítva, hogy az oldal minden böngészőben ugyanúgy jelenjen meg. Itt elsősorban a HTML leíró nyelv különböző eszközeinek megfelelő arányú használatára kell gondolni. A menüket listában, nem táblázatban generáljuk, a címsorokat fontossági sorrendben definiáljuk, a hivatkozásokra és a képekre magyarázó szöveget írunk. Ügyelünk a Javascriptek szabványos használatára és a Flash animációk megfelelő integrálására. Kerüljük a követés nélküli hivatkozásokat, betartunk minden HTML szabványt.

2. Megfelelő mennyiségű és folyamatosan frissülő tartalom

A Google és egyéb keresők számára technikailag megfelelően előállított weboldal még nem biztosít jó helyezést, ehhez tartalom is kell. Elmúlt már az az idő, amikor elég volt 5 menüpont darabonként 3 mondattal. A látogatókat folyamatosan informálnunk kell termékeinkről, szolgáltatásainkról. Ezt nemcsak a látogatók, de a keresők is meghálálják. Jól megírt cikkekkel akár 1-2 nap alatt előrébb kerülhetünk bizonyos keresőszavakra. Minél gyakrabban és minél hosszabb cikkeket írunk az adott témáról, annál jobb és biztosabb a Google-helyezésünk.

3. Linkmarketing

A kereső optimalizálás fontos pillére az ún. linkmarketing megfelelő használata. A linkmarketing azt jelenti, hogy a saját weboldalunkra egy külső weboldalról egy hivatkozás mutat. Fontos tudni azonban, hogy nem mindegy milyen témájú weblapról linkelnek ránk. Ha vállalkozásunk falfestéssel foglalkozik, akkor hasonló témájú weboldalakról kell ránk hivatkozni. Fontos, hogy olyan oldalra tegyenek ránk hivatkozást, amelyen releváns tartalom található a miénkkel és átlagos látogatottsággal rendelkezzen, illetve ne legyen spamekkel teletűzdelt linkpark. Lényeges, hogy a linkmarketinget először magyar oldalakon kell kezdeni, hiszen elsősorban magyarországi a célközönségünk.

4. Oldaltérkép használata

Az oldaltérkép a honlapunk összes részéről készített kivonat, címekkel, rövid tartalommal és a bejegyzésre, oldalra mutató hivatkozásokkal. Ez alapján indexeli oldalunkat a Google és más keresők. Az általunk a WordPress nyílt forráskódú rendszerrel megírt weboldalak automatikusan generálnak egy ilyen oldaltérképet, a különböző típusú tartalomtípusoknak pedig fontossági súlyozást adhatunk. Ez elsősorban a tartalom feltöltési szokásunktól és cégünk portfóliójától függ. Megadhatjuk, hogy külön a főoldal, a bejegyzések, az oldalak, a címke oldalak és a weboldal egyéb részei mennyire számítsanak fontosnak a Google számára.

5. Képek megfelelő kezelése

A képek elnevezése főleg a Google képkereső szolgáltatásában lényegesek. A képeknek is vannak olyan tulajdonságai, amelyeket nem muszáj megadni, de ha információval látjuk el őket, akkor extra látogatókat nyerhetünk vele. Ez főleg referenciaoldalaknál fontos, ahol akár több száz képet is felteszünk egy bejegyzés alá, és ha megfelelően vannak elnevezve, akkor a képkeresőkben nagyon jó találati helyezést érhetünk el vele.

6. Látogatottság mérés

Elengedhetetlen, hogy weboldalunk látogatóinak számát és azok keresési szokásait mérni tudjuk. A Google Analytics egy ingyenes monitorozó eszköz, amellyel a legkülönbözőbb adatokat megtudhatunk látogatóink szokásairól:

  • milyen kulcsszóra találtak meg minket
  • mennyi időt töltöttek nálunk
  • melyik tartalom volt a legnépszerűbb
  • milyen volt a visszafordulási arány weboldalunkon
  • a látogatók milyen országból, városból kattintottak ránk
  • a látogatók milyen operációs rendszert és böngészőt használunk

Ezek csak példák, rengeteg olyan információhoz naprakészen hozzájutunk, amely nem kerül semmibe, mégis értékes számunkra. Sokan nem gondolnak erre, pedig enélkül csak csodálkozva nézzük miért nem jönnek a megkeresések. A Google Analytics statisztikákból tanulva javíthatunk oldalunk struktúráján, tartalmi elrendezésén, vagy akár a szöveges tartalom arányán is.

Rövidítések magyarázata: SEO: Search Engine Optimization (azaz Keresőmotor optimalizálás), SEM: Search Engine Marketing (Keresőmotor marketing)